Maya Delorez Community – Sharing is caring

Att bygga, utveckla och stärka sitt community är något som Maya Delorez har prioriterat sedan dag ett genom att uppmuntra kunderna att dela med sig av sina upplevelser. Utbytet ger mervärde åt både företaget och kunden, bland annat när det gäller utvecklingen av såväl enskilda produkter som sortimentet i sin helhet. I och med att det är kunderna som köper och använder produkterna är communityt en stor tillgång i utvecklingen av Maya Delorez erbjudande.
Intresset för ridsport genomsyrar hela verksamheten hos Maya Delorez. Nästan alla som jobbar på företaget har en anknytning till ridning, vilket bidrar till att de känner sin målgrupp mycket väl. Detta leder i sin tur till att interaktionen mellan Maya Delorez och kunderna blir naturlig och okonstlad.
- Hemsidan och våra kanaler ska vara mer än bara ett ställe kunden vänder sig till för att handla ridkläder. Maya Delorez ska vara en mötesplats och en kunskapsbank och ett ställe att vända sig till för inspiration.
Maya Delorez vänder sig till såväl den unga ridskoleryttaren som den elitsatsande atleten. Maya Delorez arbetar med samarbetspartners som utövar sporten på olika nivåer för att spegla den breda målgruppen och på så sätt lyfta profiler som känns nära kunden och som kunden kan relatera till.
Du har läst en inspirerande artikel från kapitlet Generation Z (sid 32 - 51) i Svensk Handels rapport, Läget i handeln 2023. Ladda gärna ner hela rapporten.
Logga in
Logga in eller skapa konto för att ladda ner materialet.
Läget i handeln 2023