
TOTEME har på rekordtid förvandlat skandinavisk stil till ett globalt framgångskoncept. Med butiker i världens modemetropoler och en stark digital närvaro är varumärket ett av Sveriges klarast lysande exempel på hur kreativitet och affärsmässighet kan samverka.
– TOTEME representerar det nya svenska näringslivet: Ambitiöst, globalt och med fingertoppskänsla för både kunder och varumärkesbygge. De visar att tillväxt kan vara både lönsam och vacker, säger Emma Hernell, juryordförande för kategorin Årets tillväxtföretag.
Juryns motivering:
”Detta bolag har på kort tid etablerat sig som ett internationellt modevarumärke med stark identitet, tydlig estetik och imponerande tillväxt. Bolagets grundare har lyckats kombinera skandinavisk minimalism med global attraktionskraft – ett bevis på att kreativ vision och affärsmässighet kan gå hand i hand. Med en robust och lönsam tillväxt, har TOTEME skapat ett varumärke som inte bara är stilbildande utan också affärsmässigt hållbart.”
Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och uppmärksammar de företag och personer som driver handeln framåt – med passion, kreativitet och ansvar.