
Nedan finner ni spaning från branschen med Jesper Danielsson, CPO på Houdini Sportswear, som berättar om hur Houdini agerar i en orolig omvärld samt hur de arbetar med att nå en internationell marknad. Han ger också konkreta tips på hur man på bästa vis engagerar konsumenten.
Vilka faktorer ser ni på Houdini som avgörande för att klara av ett oroligt världsläge?
- Vi tror att vår vision och vårt tillvägagångssätt är rätt, men blir ännu mer fördelaktigt i dessa tider - långsiktiga relationer, tidlös och funktionsdriven design och resilienta värdekedjor.
Under hösten 2023 lanserade ni er första Houdini Circle-butik i centrala Stockholm, vad har initiativet fått för respons?
- Otroligt starkt intresse för konceptet både ifrån slutanvändare, press och globala varumärken. Vi har haft nöjet att få dela vår vision med en mängd gäster. Vi är dock fortfarande i testfasen och laborerar med hur framtidens retail för oss kan se ut.
Hur arbetar ni på Houdini för att nå en internationell marknad?
- Lokalt strävar vi efter att göra något som blir relevant i flera kontexter. Vi väljer sedan våra exportpartners med stor omsorg och kultiverar våra relationer med samarbetspartners, kunder och användare för genuin lokal förankring över tid
Vilket är ditt främsta tips för att skapa ett varumärke som engagerar konsumenten?
- Sträva efter att skapa något genuint och visionärt som med hjälp av kreativitet levererar attraktiva och framtidssäkrade lösningar.
Läs senaste Stilindex här
Logga in
Logga in eller skapa konto för att ladda ner materialet.
Stilindex januari 2024