Stilindex november 2023

Snö i hela landet medförde i vanlig ordning ett uppdämt behov av att inhandla vinterskor. Detta visar sig i november månads Stilindex från Svensk Handel. För klädhandelns vidkommande var månaden något tuffare. Branschen hoppas nu på en stark avslutning på året.
Rapport 2023-12-12
Dela den här sidan

Denna månad har vi pratat med Andreas Koschnike, e-handelschef på J.Lindeberg, om hur de stärker sitt varumärke, och hur de ser på utvecklingen inom e-commerce. Dessutom bjuder han på tre tips för en mer engagerande e-handel.

Vilka faktorer ser ni på J.Lindeberg som avgörande för att klara av ett oroligt världsläge?

- Att jobba långsiktigt både med varumärke och kundrelation. Att vara global och nå ut på fler marknader och med fler koncept sprider riskerna.

Hur arbetar ni på J.Lindeberg för att stärka ert varumärke på ett långsiktigt och hållbart sätt, både på nationell och internationell nivå?

- J.Lindeberg har alltid vågat utmana gränserna och gå utanför det konventionella genom att vara innovativa. Som varumärke håller vi oss relevanta genom att ständigt vara i rörelse och utvecklas, samtidigt som vi håller fast vid vår historia och vårt DNA. För att säkerställa att vi fortsätter växa långsiktigt och hållbart, både nationellt och globalt, kommer den balansen vara viktig att bibehålla. Våra värderingar om att vara inkluderande, progressiva och ha en bra energi genomsyrar allt vi gör, från vilka vi anställer till vilka leverantörer eller ambassadörer vi väljer att samarbeta med.

Ni har gjort ett stort arbete med www.jlindeberg.com, hur ser du på utvecklingen av e-commerce?

- Den har varit mycket stark och vi har vuxit kraftigt. Vi ser att ju mer vi utvecklar siten, desto bättre kan vi vägleda kunderna, vilket resulterar i högre snittköp.

Låst

Logga in

Logga in eller skapa konto för att ladda ner materialet.

Stilindex november 2023

Låst


Pressmeddelande om oktober månads Stilindex