Använd appen som en alternativ kommunikationskanal

Säkra upp en extra kommunikationskanal via appen Säkerhetscenter.
Nyhet 2022-03-15
Dela den här sidan

Om ditt företag skulle drabbas av en IT-attack som slår ut traditionella kommunikationskanaler som mejl och telefonsamtal, så är det oerhört värdefullt att ha en alternativ kommunikationskanal på plats.

En central tjänst i appen Säkerhetscenter är möjligheten att nå ut med snabb information och meddelanden till andra användare. Som medlem kan du enkelt skapa grupper för dina medarbetare och din verksamhet.

Exempel på grupper:

  • Företagets krisgrupp
  • Företagets regionchefer
  • Företagets medarbetare

Behöver du hjälp att starta upp en egen grupp kan du skicka ett mejl till oss på sakerhet@svenskhandel.se.

Krishantering

Säkerhetscenter har en funktion som kallas ’Kriskoll’ som du kan använda dig av i dina grupper. Kriskoll är inte beroende av mobilnätet och fungerar därför bra att använda om du inte kan ringa.

Vid en allvarlig incident eller kris kan administratören för en grupp skicka ut frågor till gruppmedlemmarna direkt i appen för att få veta om de är i säkerhet, i behov av hjälp och så vidare.

Obs! För att kunna göra en kriskoll behöver gruppen vara dold (sluten) och alltså inte vara sökbar bland grupper.

Mer information om appen Säkerhetscenter hittar du här.