Hoppa till innehåll

Inspirerande uppladdning inför D-Congress 2023

Svensk Handel bjöd in alla som är en del av D-Congress Community till en uppladdning inför det stora eventet i mars. Pre D-Congress samlade närmare 300 retailers och partners till Svensk Handel på SPACE i Stockholm.

futuristisk-stadsbild-2.jpg

Pre D-Congress gav ett gyllene tillfälle att nätverka, knyta kontakter och ta del av de senaste insikterna kring hur man ska navigera i den alltmer ovissa tid vi befinner oss i. Eventet gav också en fin försmak på temat för D-Congress 2023 ”Profitable Creativity”.

Programmet inleddes av Svensk Handels vd, Sofia Larsen och Per Ljungberg, vd för Svensk Digital Handel som berättade om kraftsamlingen på morgondagens handel som blir konsekvensen av att Svensk Digital Handel nu fusioneras med Svensk Handel. Per berättade därefter mer om upplägget på D-Congress 2023. Sedan bjöds deltagarna på dagsaktuella anföranden av en minst sagt fullmatad lista med namnkunniga talare:

Holden Bale, Head of Commerce på Huge om hur kanalstrategi är den största utmaningen för handeln just nu för att möta konsumenternas förväntningar på att kunna köpa vad som helst, när som helst. Social Commerce och kreativitet kommer att vara ett avgörande mått på framgång.  

Nic Staeger, COO för Nordiska Galleriet, en av de som tidigare varit med och byggt upp Cerveras framgångsrika e-handel och medförfattare till boken ”En djävel på e-handel”. Nic gav handfasta tips på hur man enkelt och kostnadseffektivt kan starta e-handel, hur man med hjälp av tillgänglig statistik driver utveckling, vad man bör hålla koll på och följa över tid för att nå lyckade resultat.  

Ludvig Ungewitter, vd och grundare av inredningsföretaget Sweef som i sin affärsmodell tänker utifrån samma parametrar som en framgångsrik restaurang där location, atmosfär, service och riktigt bra mat måste hänga ihop för att nå framgång.

Charlotte Nordén, vd på Cellbes, om resan från klassiskt postorderföretag till fullfjädrad internationell e-handel, idag med bibehållen fysiskt utskick av katalog men också med närvaro på Zalando.  

Jacqueline Kothbauer, en av Sveriges främsta digitala futurister, om Tik Tok som totalt har ritat om den digitala världskartan, gav en tydlig uppmaning att hoppa på tåget och sökordsoptimera content för ökad lönsamhet. 

Dagen avrundades med en välbesökt After Work där nätverkandet fortsatte. Så här säger Per Ljungberg dagen efter eventet:  

- Vi har fått väldigt positiv respons på Pre D-Congress från vårt community. Många tyckte att talarna levererade riktigt bra insikter och att nätverkandet som vanligt höll en hög nivå. Nu ser vi fram emot att samla fler än 2000 deltagare från branschens mest innovativa företag på D-Congress i Göteborg i mars. 

D-Congress är sedan många år mötesplatsen för alla som jobbar med e-handel.
2023 arrangeras eventet den 8 - 9 mars på Svenska Mässan i Göteborg. Biljetterna släpps den 1 december.  

Svensk Handel kraftsamlar

Gränsen mellan digital och fysisk handel har suddats ut. För att bättre återspegla branschen fusioneras Svensk Handels helägda dotterbolag Svensk Digital Handel med Svensk Handel 1 januari 2023. Per Ljungberg går då över till sin nya roll som Chief Innovation Officer. (Läs mer om fusionen: Svensk Handel kraftsamlar för att möta morgondagens handel - Svensk Handel

presskontakt-3.jpg

Presskontakt

Är du journalist och vill komma i kontakt med Svensk Handel? Kontakta vår pressjour

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
eu-emma.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Emma Wiesner (C)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?
eu-evin.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Evin Incir (S)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?
eu-arba.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Arba Kokalari (M)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?
_59a3839_sh_women-paytech-11april_webb.jpg

Självledarskap som tema fyllde andra träffen i Women in Paytech

NyhetEtt 50-tal personer i hubben kom till uppdukat bord med såväl frukost som inspiration och lärdomar att ta med sig hem.
eu-val-2024.png

Svensk Handels visioner inför EU-valet 2024

NyhetInför EU-valet 2024 presenterar Svensk Handel ett valmanifest med prioriterade frågor för handeln.
johan-pehrson.png

4 frågor om handel till Johan Pehrson

NyhetVi ställde fyra frågor till Arbetsmarknads- och integrationsminister Johan Pehrson som gästtalar vid Svensk Handels årsstämma.
karin-karlsbo-webb.jpg

Inför EU-valet: Tre frågor till Karin Karlsbro (L)

NyhetSvensk Handel tar tempen på partiernas toppkandidater inför EU-valet 9 juni. På vilket sätt vill de driva frågor som gynnar handeln?
pris-eller-hallbarhet-jacka.png

Vad prioriterar konsumenten? Hållbarhet, kvalitet eller pris?

NyhetNär det ekonomiska läget nu tycks ljusna något, prioriterar konsumenten hållbarhet högre. Men pris är fortfarande avgörande för många.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.