Hoppa till innehåll

Hatten av, får vi säga till en av de tre finalisterna i Årets köpupplevelse - Hatstore! Vi fick ett samtal med CCO Patrik Karlsson så här veckorna innan Retail Awards, då vinnaren i kategorin ska utses. Röstningen är nu avslutad för i år.

hatstore-2.jpg

Vad betyder finalplatsen för er och vad skulle du säga är det viktigaste och främsta i era kunders köpupplevelse?

-  Finalplatsen för årets köpupplevelse betyder oerhört mycket för oss på Hatstore, då det är en bekräftelse på att vårt hårda arbete och engagemang ger resultat. Det viktigaste och främsta i våra kunders köpupplevelse är att erbjuda en smidig, kreativ och personlig upplevelse med högkvalitativa produkter och exceptionell kundservice.

Juryns motivering lyder:

Hatstore har med sin inspirerande webbutik, sina satsningar på leveranser, sitt närmast oändliga sortiment och möjligheter att med digitala verktyg enkelt designa och skräddarsy en egen keps, utvecklat en fantastisk köpupplevelse som även väcker stor respekt i kepsens hemland USA.

Hatstore har sitt huvudsäte i Kalmar och säljer kepsar över hela världen. Sverige står för ungefär 20% av omsättningen. Hatstore har över 15 000 kepsar i lager för omgående leverans, men du kan också designa din egen. Snabb leverans, hög kvalitet och en omtänksam kundtjänst är prioriterade delar i att skapa en bra upplevelse och nöjda kunder.

-   För oss är det viktigt att vara smidiga, engagerade och personliga. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga och nöjda genom hela köpresan. Vår största utmaning är att vi inte träffar våra kunder fysiskt utan att all kommunikation sker via sociala medier, webbsidan och kundtjänst. Det är viktigt att vi har en användarvänlig och snabb webbsida, säger Patrik i en tidigare intervju med Svensk Handel.

De största utmaningarna ligger i att anpassa sig efter kundernas ständigt förändrade behov och förväntningar. Potentialen tror Patrik, ligger i att investera i ny teknologi och innovation för att göra köpupplevelsen ännu mer personlig och anpassad.

Strävan efter global expansion

Affärsidén är att erbjuda ett gigantiskt utbud av kepsar, hattar och mössor. Hatstore fokuserar på att kontinuerligt förbättra och utöka sortimentet samt optimera webbsajten för en ännu bättre kundupplevelse. På lång sikt strävar man efter att expandera ytterligare i nya marknader och bli det ledande valet för huvudbonader globalt.

Förutom en omtänksam kundtjänst bygger Hatstore en stark community med sina följare och kunder i sociala medier genom att skapa och dela inspirerande innehåll. Samarbete med influencers stärker varumärket och skapar engagemang.

Vi vill passa på att tacka alla våra kunder och samarbetspartners för deras stöd och engagemang. Det är tack vare dem som vi har lyckats nå finalplatsen för årets köpupplevelse, och vi ser fram emot att fortsätta utvecklas och förbättras tillsammans
Patrik Karlsson
CCO, Hatstore

Retail Awards är handelns festligaste gala där vinnare i totalt nio olika kategorier koras. I år går den av stapeln på Nalen i Stockholm den 8 maj. Vinnaren i kategorin Årets köpupplevelse utses genom en allmän omröstning. De andra två finalisterna är Inet och Elon.

johanna-strid2.jpg

Johanna Strid

Sälj-och marknadskoordinator

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
jorgen-warborn-m.png

Efter EU-valet: Tre frågor till Jörgen Warborn (M)

NyhetHur kommer den nya politiska sammansättningen av Europaparlamentet att påverka den svenska handeln och företagsklimatet i Europa?
eu-och-ai.jpg

EU:s AI-förordning viktig milstolpe

NyhetEU:s AI-förordning är en viktig milstolpe som den första omfattande horisontella rättsliga ramen för reglering av AI-system inom EU.
eu-flaggan.jpg

Viktig information om Right to Repair

NyhetI samband med att Right to Repair publicerats i EU:s officiella tidning, så är nästa steg nu att direktivet ska implementeras i svensk rätt.
organiserad-brottslighet.jpg

Skydda ditt företag mot organiserad brottslighet - så gör du

NyhetOrganiserad brottslighet kan innebära stor ekonomisk skada samt otrygghet för dig som handlare. Svensk Handel guidar dig rätt.
lantliv-(1).jpg

Svensk Handel besöker Lantliv Inredning i Leksand

NyhetHandelslandet Sverige sträcker sig från Kiruna i norr till Ystad i söder. Svensk Handel besökte Lantliv Inredning i Leksand för ett samtal.
almedalsnyhet.png

Handelns frågor lyftes i Almedalen: ”Kunskapen för låg”

NyhetI Handelslandet Sverige i Almedalen satte Svensk Handel handelns frågor högt på den politiska agendan.
almedalsgarderoben-ellos.jpg

Ellos: ”De mest hållbara plaggen är de du älskar att bära”

NyhetEllos ser Almedalsgarderoben som en bra ögonöppnare för hur kläder kan komma till användning på fler än ett sätt.
sellpy1.png

Sellpy vill göra det lättare att välja cirkulärt

NyhetSellpy's unika tjänst online och i appen möjliggör för alla att konsumera på ett mer cirkulärt sätt. Sellpy medverkade i Almedalsgarderoben.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.