Hoppa till innehåll

Ett femtiotal kvinnor och män samlades för en första frukostträff under tisdagsmorgonen den 28 november i Svensk Handels hus i Stockholm. Det spreds snabbt en varm och inkluderande stämning när deltagarna möttes av ett hav med tända ljus, en DJ som spelade musik och uppdukad frukost.

wip-1.jpg
Sofia Larsen, vd på Svensk Handel inledningstalar

Programmet inleddes av finansminister Elisabeth Svantesson och Svensk Handels vd, Sofia Larsen. Temat för dagen var Integrering av AI inom betallösningar - användningen av AI för att förbättra kundupplevelse och betalningsprocesser i butik och e-handel. Sofia Norén Sundström, Co-founder av Handelsforskarna pratade i en session om hur ChatGPT vill transformera betalningar och i ett efterföljande panelsamtal, modererat av Eleonor Dahlberg, partneransvarig på Svensk Handel, gav representanter från Swish, Adyen, Nets och Juni inspiration och sina insikter utifrån temat.

wip-2.jpg
wip-4.jpg
wip-3.jpg

Om Women in Paytech

Hubben Women in Paytech lyfter upp kvinnliga ledare inom paytech och är till för dig, både män och kvinnor, som letar efter professionella kollegor inom betallösningar med samma utmaningar som du, i en lärande, kompetensutvecklande och inspirerande kontext. Och man behöver inte vara medlem i Svensk Handel för att haka på. Som medlem får du utöver möjligheten att delta på de fysiska träffarna, exklusiv tillgång till inspelat och digitalt material som inspirerar och stärker din kunskap, och konkreta tips på hur du kan implementera eller addera nya tanke- och arbetssätt i ditt företag.

Women in Paytech är ett samarbete mellan Svensk Handel, Swish, Nets, Adyen och Juni. Medlemskapet i hubben är kostnadsfritt för Svensk Handels medlemmar, övriga betalar 1 995 kr/år. Kommande fysiska träffar är planerade till den 21 mars och 5 september. Anmälan är bindande. En no show-avgift på 500 kr tas ut för Svensk Handels medlemmar som är anmälda men inte dyker upp på de fysiska träffarna.

En del av Svensk Handels vision

Svensk Handel har en tydlig vision – vi ska vara en positiv samhällskraft som skapar förutsättningar för handelns företag och därmed för dig som jobbar där, att nå sin fulla potential. Women in Paytech är en del i att jobba mot den visionen. Syftet är att stärka handelns konkurrenskraft, synliggöra branschens innovationskraft och samtidigt möta handelns behov av stöd och rådgivning i vardagen – den här gången kring just betallösningar.

eleonor-dahlberg1.jpg

Eleonor Dahlberg

Senior projektledare

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
forpackningar1.png

NPA återför överskott på 350 miljoner till anslutna producenter

NyhetNäringslivets Producentansvar (NPA) återför ett överskott om cirka 350 miljoner kronor till anslutna producenter.
div-bilder-nyhetsbrev-(2).jpg

Apoteket fördubblade antalet fossilfria e-handelsleveranser

NyhetE-handeln ställer i snabbt takt om till fossilfria leveranser. Ett 20-tal företag har anslutit sig till branschöverenskommelsen.
summit-2_26-maj_1.png

Retail Media växer fram som ny intäktsmotor

NyhetRetail Media har seglat upp som ett av de hetaste områdena inom handel just nu. Gå med i Svensk Handels Retail Media Community!
bildmontage-for-ukraina-(3).jpg

H&M driver åtta butiker i Ukraina – skapar hundratals jobb

NyhetTrots kriget i Ukraina är H&M fortsatt närvarande med 8 butiker i landet. Totalt sysselsätter H&M nära 400 medarbetare i Ukraina.
bildmontage-for-ukraina-(2).jpg

Kaffeimportör hjälper Ukraina dubbelt

NyhetThe March Initiative importerar och säljer kaffe som produceras i Ukraina till Sverige. Vinsten skänks tillbaka i form av sjukvårdsmaterial.
kontakta-oss-i-sommar-1719832256.png

Vi finns här för dig i sommar

NyhetÄr du i medlem i Svensk Handel, eller journalist? Oss når du hela sommaren.
lagbok-klubba.jpg

Flera viktiga segrar för tryggare handel – nya rutiner hos polisen ett av många framsteg

NyhetGenom påverkansarbete, samverkan och konkreta verktyg har flera viktiga steg tagits i rätt riktning den senaste tiden.
kriskommunikation-webbinarium-playknapp.png

Se Webbinariet om kommunikation under kris i efterhand

NyhetUnder våren har vi i samarbete med Ramboll erbjudit flera välbesökta webbinarier på temat Kommunikation under kris.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.