Flest klagomål på Varningslistan under februari 2025

De företag som drog på sig flest klagomål under februari var ConnectD, Protectia och Web hosting solutions 24. Här kan du läsa mer om företagen och hur du kan hantera detta om du är drabbad.
Nyhet 2025-03-20
Dela den här sidan

ConnectD

(It Partner i Väst AB)

ConnectD tar kontakt via telefon och vilseleder de drabbade att teckna oskäligt dyra mobilabonnemang genom att hävda att de ringer från ens befintliga operatör. Abonnemang som ofta inkluderar diverse extrakort och onödiga telefonväxlar. Förutom att fakturorna är oskäligt dyra upplever många av de som drabbats att de stressats till att skriva under, att det som avtalats över telefon inte stämmer med vad som senare framgår av avtalet samt att bindningstiden på 60 månader är betydligt längre än vad som avtalats.

Protectia

(Protectia AB)

Protectia kontaktar företagare via telefon och erbjuder en tjänst rörande ID-skydd. Många företagare vittnar om att man tackar nej till erbjudandet eller ber om att få mer information skickad till sin e-postadress för att kunna granska erbjudandet i lugn och ro. Trots detta skickar Protectia efter samtalet en faktura för tjänsten, utan att något avtal har ingåtts eller något uttryckligt godkännande har lämnats.

Web hosting solutions 24

(Web Hosting Solutions 24 AB)

Web hosting solutions 24 skickar ut erbjudanden som flertalet företagare uppfattar som fakturor. På erbjudandet finns en uppmaning om att betala 4875kr. I det finstilta står det dock att det endast är ett erbjudande om en webhostingtjänst.

 

Känner du dig vilseledd?
Läs mer om hur du kan hantera det här! 

Har du blivit vilseledd att teckna telefonabonnemang?
Läs vår guide här

Hela Varningslistan hittar du här
Svensk Handel Varningslistan

Känner du dig vilseledd?
Läs mer om hur du kan hantera det här! 

Har du blivit vilseledd att teckna telefonabonnemang?

Läs vår guide här

Hela Varningslistan hittar du här

Svensk Handel Varningslistan