Hoppa till innehåll

Maya Delorez säljer kläder och utrustning för ridsport. Genom att dela kundernas egenproducerade material i sina sociala kanaler är kunderna med och bygger varumärket, företaget lär känna sin målgrupp och kan på så sätt arbeta kundcentrerat.

maya-d-16-9.jpg

Att bygga, utveckla och stärka sitt community är något som Maya Delorez har prioriterat sedan dag ett genom att uppmuntra kunderna att dela med sig av sina upplevelser. Utbytet ger mervärde åt både företaget och kunden, bland annat när det gäller utvecklingen av såväl enskilda produkter som sortimentet i sin helhet. I och med att det är kunderna som köper och använder produkterna är communityt en stor tillgång i utvecklingen av Maya Delorez erbjudande.

Ambitionen är att våra flöden ska spegla alla oss som är en del av Maya Delorez, vilket inkluderar allt från kunder och teamryttare till medarbetare. Som företag är vi också lyhörda och bjuder in till samtal med vår målgrupp för att kunna förbättra produkter och erbjudanden
Amanda Jacobsson
Communications Manager, Maya Delorez

Intresset för ridsport genomsyrar hela verksamheten hos Maya Delorez. Nästan alla som jobbar på företaget har en anknytning till ridning, vilket bidrar till att de känner sin målgrupp mycket väl. Detta leder i sin tur till att interaktionen mellan Maya Delorez och kunderna blir naturlig och okonstlad.

- Hemsidan och våra kanaler ska vara mer än bara ett ställe kunden vänder sig till för att handla ridkläder. Maya Delorez ska vara en mötesplats och en kunskapsbank och ett ställe att vända sig till för inspiration.

Maya Delorez vänder sig till såväl den unga ridskoleryttaren som den elitsatsande atleten. Maya Delorez arbetar med samarbetspartners som utövar sporten på olika nivåer för att spegla den breda målgruppen och på så sätt lyfta profiler som känns nära kunden och som kunden kan relatera till.

Vi har ett lojalt community som växer sig allt större. Vi vill uppmuntra till deltagande, det är de engagerade kunderna som driver varumärket framåt och bidrar till varumärkets utveckling tillsammans med oss. Kunder köper inte bara våra produkter utan bidrar till spridning och rekommendationer av varumärket. Vårt community är oerhört viktigt för oss
Amanda Jacobsson
Communications Manager

Du har läst en inspirerande artikel från kapitlet Generation Z (sid 32 - 51) i Svensk Handels rapport, Läget i handeln 2023. Ladda gärna ner hela rapporten.

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
eu-flagga-900.jpg

Sverige och Svensk Handel firar Europadagen

NyhetSvensk Handel firar ett decennium på plats i Bryssel.
johan-hetting_tillganglighet.png

Checklista: Så lever din verksamhet upp till kraven i nya Tillgänglighetslagen

NyhetFöljer er sajt det nya tillgänglighetsdirektivet – eller riskerar ni stora böter? Här är detaljerna som måste vara på plats 28 juni.
vinnare-ra-2024.png

Nu kan du nominera till Retail Awards 2025 – vem vill du hylla?

NyhetNu är nomineringen till Retail Awards 2025 öppen! Vilka företag och personer tycker du har gjort något extra för handeln det senaste året?
mq-ingvar-larsson.png

MQ Marqet: Självklart att satsa på second hand

NyhetVarför satsar MQ Marqet på second hand och hur arbetar man med det? Det får vi reda på i intervjun med vd Ingvar Larsson.
avtal-2025.png

Slutförhandlingar av flera kollektivavtal

NyhetAvtalsrörelsen 2025 fortsätter. Nu pågår slutförhandlingar av ett flertal av Svensk Handels kollektivavtal som löper ut den 30 april.
d-congress-talks-(1920-x-1080-px)-(1).png

Så leder Susanne Ehnbåge Lindex på en global, digital och hållbar tillväxtresa

NyhetNytt avsnitt i podden D-Congress Talks: Susanne Ehnbåge, vd på Lindex, om digitalisering, hållbarhet och en offensiv global satsning.
istock-1187328432-(1).jpg

Oklarheter i Tillgänglighetslagen - viktigt att veta

NyhetDen nya Tillgänglighetslagen är snårig att förstå. Svensk Handel guidar dig.
gottebiten-vy.png

Påsken blev en efterlängtad ljuspunkt för gränshandeln

NyhetDet finns ljusglimtar i handeln. Ett exempel är gränshandeln – där årets påskfirande var ett efterlängtat styrkebesked.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.